Seda raamatut kätte võtma ajendas mind huviäratav pealkiri – ükski teeninduse mõõde polnud mulle eelnevalt teoorias tuttav, 4D teenindusest rääkimata.
Väljaandega tutvumine oli rõõmustav kogemus. Mulle meeldis, et hästi suur osakaal on selles tõsieluliste teenindusnäidete kirjeldustel, jutustajaks võib olla nii kliendi- kui ka teenindaja rollis olev isik. Peaaegu kõik näited kajastavad positiivset teeninduskogemust. Kirjeldatud situatsioonid on tihtilugu lõbusad ja mõnikord isegi puäntlikud. Kuigi teenindusnäited pakuvad omaette toredat lugemist, on nad mõeldud siiski teooria näitlikustamiseks.
Raamatu autor, teenindus- ja suhtlemiskorraldaja Piret Bärg, on analüüsinud aastate jooksul arvukalt teenindussituatsioone ja nendest lähtuvalt loonud universaalse teenindusmudeli. Selle kohaselt ootab iga klient ootab teenindusolukorras vähemalt neljamõõtmelist teenindust:
- Märka
- Mõista
- Lahenda
- Väärtusta
Raamatust selgub, et tegelikult on olemas ka 0-mõõde, teeninduse põhialuseks olev positiivne suhtumine. „Me ise loome keskkonna, milles viibime,“ öeldakse raamatus.
Vastavalt nendele mõõtmetele on raamat üles ehitatud. Lisaks teenindusnäidetele sisaldavad peatükid ka soovitusi ja harjutusi uute ideede kasutuselevõtmiseks.
Väärt lugemine.
***
Ilmunud: KlienditeenindusKeskus, 2017
Vaata leidumust e-kataloogist ESTER
Anneli Limberg
Eestikeelse kirjanduse osakonna raamatukoguhoidja